Jest 1 267 906 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga

Zdjęcia w galeriach.

Algarve - Portugalia 2012

sobota, 18 kwietnia 2015 16:54

O podróży do Portugalii marzyłam od 2004 roku (Euro 2004), ale tak na poważnie zaczęłam się do niej przymierzać rok temu. Postanowiłam połączyć odpoczynek w Portugalii z wizytą w Sewilli, bo to miasto od zawsze mnie fascynowało.

Po raz pierwszy nie kupiłam wszystkich biletów lotniczych od razu, tylko stopniowo, po jednym odcinku. Trochę było to ryzykowne, ale udało się. Razem bilety kosztowały o połowę mniej niż się spodziewałam. Nasza podróż wyglądała tak:

17.09. Poznań - Paryż Beauvais 20 zł

17.09. Paryż Beauvais - Faro 15 €

26.09. Sewilla - Mediolan Bergamo 19 €

26.09. Mediolan Bergamo - Warszawa Modlin 2,29 €

Łącznie ok. 185 zł.

W Faro wylądowaliśmy przed północą. Aby dostać się z lotniska do hotelu korzystaliśmy z transferu POLOtours. Kurs do miejscowości Alvor (bo tam znajdował się nasz hotel) kosztował 50 €. Taniej, prywatnego transportu, w dodatku w nocy nie znajdziecie. Po wylądowaniu, w hali przylotów czekał już na nas pan z karteczką z moim nazwiskiem. Od razu kierowca zaprowadził nas do minibusa i udaliśmy się w godzinną podróż do Alvor.

Mieszkaliśmy w 3* hotelu Alvorferias Clube. Do hotelu dotarliśmy ok. 1 w nocy. Mimo późnej pory, czekała na nas kolacja na wynos. Było to miłym zaskoczeniem, ponieważ pierwszy raz się z czymś  takim spotkałam.

Dostaliśmy duży apartament z salonem, osobną kuchnią, sypialnią i łazienką. Hotel zajmuje ogromny obszar i znajduje się po dwóch stronach ulicy, a obie części łączy biegnący nad nią most. Kompleks posiada dwa duże baseny, korty tenisowe oraz baaardzo bogaty program animacyjny. Sześć dni w tygodniu w określonych godzinach odbywały się zajęcia z jogi, piłki wodnej, piłki nożnej, tenisa ziemnego i stołowego, jogging, spacer, streching, kręgle, itp.

Mieliśmy wykupione wyżywienie HB. Zarówno śniadania jak i  obiadokolacje serwowane były w formie bogatego bufetu i co najważniejsze - bardzo smacznego. We wtorki obiadokolacja odbywała się na wolnym powietrzu z muzyką na żywo. 7-dniowy pobyt z wyżywieniem HB dla 3 osób kosztował nas 403 €.  Ze wszystkich hoteli, w jakich do tej pory miałam okazję nocować, ten podobał mi się najbardziej.

Jeszcze będąc w Polsce zarezerwowałam samochód przez stronę FaroCar. Dostaliśmy samochód z wypożyczalni Marina. Za 3 dni z ubezpieczeniem SCDW plus płaciliśmy 82,50 €. Żadnego depozytu, ani podawania danych karty kredytowanej. W dodatku zamawialiśmy samochód z grupy B, a otrzymaliśmy z D, więc jak najbardziej mogę polecić tę wypożyczalnię.

Pierwszego dnia wybraliśmy się na zachód: Ponta da Piedade i Przylądek św. Wincentego (najbardziej wysunięta na południowy zachód część Europy), a popołudniu zakupy w Primarku. Następnego dnia pojechaliśmy do zamku w Silves (wstęp kosztuje 2,5 €) i na plażę Praia da Marinha. Trzeciego dnia obraliśmy kierunek wschód. Najpierw udaliśmy się do Albufeiry do portu z charakterystycznymi kolorowymi domkami, a potem na najpiękniejszą plażę Algarve - Praia Falesia. Na paliwo wydaliśmy 35 €.

Oto zdjęcia z tego pięknego regionu Portugalii:

Na terenie naszego hotelu Alvorferias Club w Alvor:

W basenie:

Na mostku łączącym dwie części hotelu:

Ta piękna plaża znajduje się na wschód od Alvor - nasz hotel dzielił od niej ok. 1 km:

Na plaży na wschód od Alvor

Ponta da Piedade:

Na Przylądku św. Wincentego (Cabo de Sao Vincente) - najbardziej wysuniętej na południowy zachód części Europy:

Ruiny mauretańskiego zamku w Silves:

Praia da Marinha:

Port ze słynnymi kolorowymi domkami w miejscowości Albufeira:

Na najpiękniejszej plaży Algarve - Praia Falesia.

Kąpiel w Oceanie Atlantyckim na plaży Falesia:

Przy wypożyczonym samochodzie:

Przy hotelowym basenie:

Na naszym tarasie:

Na terenie hotelowym:

W salonie w naszym apartamencie:

W sypialni:

DATA PODRÓŻY: 17-24.09.2012

Zdjęcia w galeriach.

sobota, 23 września 2017

« wrzesień »
18192021222324

Archiwum

więcej...

Na blogu będę opisywać moje zagraniczne podróże. Znajdziecie tutaj wiele zdjęć, a także informacje dotyczące miejsc noclegowych i lotów. Jeśli wybieracie się do któregoś z opisanych przeze mnie miejsc, zawsze chętnie służę pomocą:)